Als gevolg van blootstelling aan asbest kunnen verschillende vormen van asbestziekten optreden

Het aantal overlijdensgevallen als gevolg van asbestblootstelling in Nederland wordt momenteel geschat op 1600 mensen per jaar. De Asbestslachtoffer Vereniging Nederland zet zich in voor mensen die een ziekte hebben opgelopen ten gevolge van het werken met asbest. Angela van den Broek (SBS6) gaat op bezoek bij Leon Widdershoven en komt alles te weten over asbest, maar ook over de nazorg zoals lotgenotencontact en belangenbehartiging.

Zaterdag 18 juni om 16.30 uur te zien in Samen Sterk bij SBS6

Alles over asbest is zaterdag 18 juni te zien in de uitzending ‘preventie en nazorg’ van Samen Sterk; Samen Sterk is een televisieprogramma waarin getoond wordt hoe we als land, als zorgverlener en als cliënt samen sterk kunnen staan. Of het nou gaat om gezinsbegeleiding, langer thuis blijven wonen, een kunstmatige knie, acupunctuur of zelfs een operatieve ingreep: door samen naar oplossingen en antwoorden te zoeken, kunnen we er samen voor zorgen dat we de toekomst sterker tegemoet treden. Niemand hoeft dit alleen te doen en voor iedereen is er een oplossing mogelijk. In Samen Sterk komen al deze oplossingen voor vaak actuele vragen en situaties aan bod.

De herhaling is te zien op zondag 19 juni om 12.30 uur in Samen Sterk bij SBS6

Wij vragen jullie dit bericht in jullie netwerk te delen zodat we zo veel mogelijk mensen bereiken. Heeft u vragen neem dan contact op met het secretariaat.